Nostalji

Nostalji 

1989’dan bu yana, TMI Türkiye olarak, Türkiye’nin en önemli konusunda yoğunlaştık: İnsan Faktörü…

Çeyrek asır önce, TMI Türkiye’yi kurduğumuz zaman biz bile bugün Türkiye’de oynayacağımız rolün bu kadar büyük ve geniş kapsamlı olacağını bilmiyorduk. Öyle ki, bir ülkede 700.000’e yakın kişinin iş ve özel hayatına dokunmuş bir şirket olarak Türkiye’nin son 25 yılda göstermiş olduğu büyük değişim ve gelişimin bir parçası olduk.

Türk Ekonomisine yön veren 3.000’den fazla şirket ile çalıştık. Önceleri biz onlara dünyanın 50’ye yakın ülkesinde faaliyet gösteren çözüm ortağımızın verimlilik, ilişkiler ve kalite anlamında edindiği tecrübeleri aktardık ve onların gelişimine katkıda bulunduk. Zamanla onlar gelişti, biz de onlardan çok şey öğrendik ve bu öğrendiklerimizi bu kez, biz gidip dünyanın pek çok ülkesinde yapılan en iyi projelerdeki uygulamaların bir parçası olarak gerçekleştirdik. Aslında geçen çeyrek asırda, beraber yürüdük, beraber büyüdük ve beraber değiştik.

Değişmenin sonu olmadığını bizzat gördük. Değişen ihtiyaçları karşılayabilmek için başka arayışlara girdik ve bugün Türkiye’nin en önemli eğitim danışmanlık kuruluşlarından biri olan PDR Group’un kurucu şirketi olduk.

TMI kavramlarının Türkiye ve Türk İnsanı için ne anlam ifade ettiğini çok kısa süre içinde anladık ve bu kavramları toplumsallaştırmaya çalıştık. Devlet kuruluşlarının ve kar amaçlı olmayan kuruluşların bu toplumsallaştırmada oynayabileceği rolü bildiğimizden sosyal sorumluluk kapsamında onlarla da çalıştık. Çalıştığımız şirketler bizim kim olduğumuzu, neyi hedeflediğimizi, Türkiye için neyi temsil ettiğimizi anladıkları için bu projelerde bize destek oldular ve bu kuruluşların çalışanlarını ve yöneticilerini eğitmek için bize büyük bütçeleri teslim ettiler.

Bazı projeleri tamamlayabildik, bazılarını sadece başlatabildik. Bazı projeleri başlatamadık bile… Ama hepsinden bir şey kazandık ve hep daha iyisini yapmaya çalıştık.

Krizler gördük, krizler atlattık. Öyle dönemler geçirdik ki, bazen ekonomik krizdeyken, biz iyi idik, bazen ekonomi iyi iken biz krizdeydik. Ama en kötü dönemlerimizde bile müşterilerimize ve çalışanlarımıza bir “TMI Kültürü’ (TMI Way) olduğunu öğrettik ve bundan hiç taviz vermedik.

“TMI Kültürü” (TMI Way) ile TMI Türkiye, bu yüzden Türkiye’ye damgasını vurdu ve işte bu yüzden biz sadece bir kurumsal eğitim ve danışmanlık firması değil, bundan çok öte bir kuruluşuz. Bu web sayfasında gezinirseniz, içindekilerin kişi ve şirket olarak sizi fazlasıyla ilgilendirdiğinden emin olabilirsiniz. Ama emin olmanız gereken bir şey daha var ki, o da bu söylediklerimizi sadece öğreten değil, bizzat uygulayan bir kuruluşuz ve bunu en iyi bizimle çalıştığınız zaman anlayabilirsiniz.

Bu sayfayı, bir anlamda Türkiye'nin globalleşme tarihi ile özdeşleşen TMI Türkiye'nin çeyrek asırı geçen sürede yaptıklarını bir arada toplamak amacıyla yaptık. Umarız beğenirsiniz.